این نوع رژیم غذایی ضد سرطان می باشد | تغذیه سالم

بعضی از رژیمای غذایی از سرطان جلوگیری میکنه.چه شما سابقه ای از سرطان در میان اعضا خونواده تون داشته باشین و چه الان با این مریضی درگیر باشین، روش زندگی شما از جمله رژیم غذایی تون، می تونه تاثیری خیره کننده در کمک به مراحل خوب شدنتون داشته باشه.

 

بعضی از غذاها، می تونن موجب افزایش خطر خطر دچار شدن به سرطان باشن، حال اون که یه سریای دیگه باعث تقویت و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شما می شن. با انتخاب درست موادغذایی، شما می تونین از سلامتی تون مراقبت کرده، احساس سرحالی بیشتری داشته باشین

 

و توانایی جسمی خود رو در مقابله با سرطان یا هر نوع مریضی دیگه زیاد کنین.در این مطلب، نکات مهمی که باید در مورد نقش رژیم غذایی در پیشگیری از دچار شدن به شکلای جور واجور سرطان مورد توجه بذارین، آورده شده.همه مشکلات مربوط به سلامتی قابل پیشگیری نیستن،

 

اما شما بیشتر از چیزی که تصور می کنین بر اونا تسلط دارین. تحقیقات نشون میدن که درصد بالایی از بیماریهای مربوط به سرطان، با بعضی عادات بد شما مثل کشیدن سیگار، مصرف مشروبات الکلی، کم تحرکی و یه رژیم غذایی ناسالم در رابطه هستن. اعمالی چون ترک سیگار،

 

 

کاهش مصرف الکل و یه برنامه ورزشی منظم مقدمه خوبی واسه مقابله با سرطان هستن. اما بازم توجه به عادات غذایی بهترین کمک به بهتر شدن بیماریه.نکات مربوط به رژیم غذایی ضد سرطان دقیق شدن و فوکوس کردن بر غذاهای گیاهی یا اغذیهایی براساس گیاهان بهترین رژیم واسه مقابله یا جلوگیری از دچار شدن به سرطان، رژیمیه

 

براساس سبزیجات جور واجور، میوه جات و غلات. منظور از رژیم با پایه گیاهی، غذاهاییه که از گیاهان جفت و جور می شن مثل سبزیجات، میوه ها مغزها غلات و دانه ها. راه های زیادی هست که می تونین این مواد رو به رژیم روزانه تون اضافه کنین. اگه هر وعدهٔ غذایی رو یه بشقاب در نظر بگیرین،

 

باید دو سوم ان رو با سبزیجات، غلات کامل، میوه و دانه ها پرکنید. لبنیات، ماهی و گوشت قرمز نباید بیشتر از یه سوم ان رو اشغال کننداین مطلب رو به ذهن خود بسپارین که احتیاجی نیس به طور کامل گیاهخوار شید، عوضش بر غذاهایی با منشاء طبیعی و ارگانیک تمرکز کرده و مصرف غذاهای آماده رو به کمترین حد ممکن برسونین.

 

به جای نوشیدن یه لیوان آب سیب، خود سیب رو با پوست اون بخورین و یا یه کاسه بلغور جو رو به جای کلوچهای جفت و جور شده از اون مصرف کنین.نکاتی ساده واسه به کار گیری گیاهان در وعده های روزانه مقداری میوه یا مغزهای خوراکی رو به غلات صبحونه تون اضافه کنین.

 

 

واسه ناهار همیشه یه ظرف بزرگ سالاد مخلوط با دانه ها و یا مغزها بخورین. در جفت و جور ساندویچ از کاهو و گوجه فرنگی غافل نشید، هم اینکه از نونای جفت و جور شده از غلات کامل استفاده کنین. ناهار رو با میوه های دلخواه یا برشایی از هویج یا هر سبزی دیگری

 

که دوست دارین همراه کنین واسه شام،میوه یا سبزیجات رو به صورت خام یا پخته روی برنج یا پاستا بریزین. سس خامه ای و چرب پاستا رو با سسی مرکب از سبزیجات، گوجه فرنگی و روغن زیتون جانشین کنین استفاده فراوون از فیبر بخشی از بافت گیاه س

 

که در میوه، سبزی، غلات و دانه های خوراکی فت و فراوون پیدا میشه. البته بدن شما قادر به هضم اون نیس. پس فایده به کار گیری اون چیه؟در واقع فیبر نقش مهمی در پاکیزگی و سلامت دستگاه گوارش شما بازی می کنه. فیبر به حرکت مواد غذایی

 

در راه گوارش کمک کرده، هم اینکه ترکیبات سرطانی رو قبل اینکه آسیبی بسازن از بدن دفع می کنه. فیبر به طور طبیعی در سبزیجات، غلات کامل و میوه ها پیدا میشه ولی در گوشت، لبنیات، شکر، آرد برنج و گندم و هم در پاستا، اثری از اون نیس.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *