این نوشیدنی ها باعث پرخوری میشوند

: این نوشیدنیا باعث پرخوری می شن

طبق تحقیقات انجام شده، بعضی از نوشیدنیایی که هر روز مصرف می کنین، باعث می شه روزانه ۳۸۴ کالری بیشتر بخورین.

آدمایی که به کافئین اعتیاد دارن، نمی تونن بدون اون زندگی کنن. آدمایی که سودای رژیمی مصرف می کنن، این نوشیدنی رو دوست دارن. با این حال، شاید بهتر باشه نگاهی به نوشیدنیای روزمره خود بندازیم. طبق یه تحقیق جدید که در نشریه Academy of Nutrition and Dietetics منتشر شده، نوشیدنیای موردعلاقه افراد باعث می شن در طول روز کالری بیشتری مصرف کنن.

محققان عادات مربوط به خوردن و آشامیدن بیشتر از ۲۰ هزار آمریکایی رو مورد بررسی قرار دادن و فهمیدن الکل، قهوه، چای، نوشیدنیایی که با شکر شیرین شدن و نوشیدنیای رژیمی با درجاتی از پرخوری رابطه دارن. مشروبات الکلی در جایگاه اول متهمان قرار دارن و باعث می شن افراد روزانه به صورت میانگین ۳۸۴ کالری بیشتر بخورند. نوشیدنیایی که با شکر شیرین شدن مانند سودا، باعث می شن افراد روزانه به صورت میانگین ۲۲۶ کالری بیشتر مصرف کنن. با این حال چیزی که شما رو غافل گیر می کنه، اینه که محققان فهمیدن قهوه باعث می شه روزانه ۱۰۸ کالری بیشتر بخورین. این در حالیه که نوشیدنیای رژیمی منتهی به پرخوری ۶۹ کالری می شن.

حتی چای که یکی از سالم ترین نوشیدنیا حساب می شه، باعث می شه روزانه ۶۴ کالری بیشتر بخورین. این در حالیه که هنوز کالریای اضافی به وجود اومده به وسیله مواد افزودنی مانند خامه یا شکری که به این نوشیدنیا اضافه می شه رو در نظر نگرفته ایم.

جالبه بدونین قهوه باعث می شه بیشتر مواد غذایی پرکالری که مواد مغذی کمی داره، بخورین. طبق نتیجه این تحقیق، نوشیدن یه فنجون قهوه در روز باعث می شه ۶۰ کالری اضافی فقط از راه مواد غذایی پرکالری و کم ارزش به دست بیارین.

محققان فکر می کنن نوشیدنیای رژیمی فرد دلخواه رو به طور کاملً ارضاء نمی کنن و باعث می شن ایشون بیشتر بخوره. شاید هم آدمایی که نوشیدنیای رژیمی می خورن، احساس گناه کمتری دارن و بیشتر خود رو راضی می کنن تا بعداً کالری بیشتری بخورند.

اما در مورد قهوه، چای و نوشیدنیایی که با شکر شیرین شدن، باید بگیم احتمال داره بعضی عکس العملای شیمیایی داخل مغز یا روده اتفاق بیفته که باعث شه بیشتر بخوریم. با این حال، بیشتر باید عادات خود رو مسئول پرخوری بدونین.

افراد معمولاً این نوشیدنیا رو به تنهایی مصرف نمی کنن. مواد غذایی که معمولاً با این نوشیدنیا مصرف می شن، سالم نیستن؛ چای با بیسکویت، سودا با همبرگر یا سیب زمینی سرخ کرده، قهوه با شیرینی.

با این همه لازم نیس نوشیدن قهوه یا چای رو متوقف کنین؛ چون این دو نوشیدنی سالم حساب می شن. بهتره به هنگام نوشیدن این نوشیدنیا، به مواد غذایی همراهش توجه کنین و عادات خود رو تغییر بدین.

فوت و فن

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *