این میوه ها میزان قند بالایی دارند | رژیم غذایی

این میوه ها اندازه قند بالایی دارن 

به شما میوه هایی رو معرفی می کنیم که اندازه قند بالایی رو در خود دارن و بیماران دیابتی باید در رژیم غذایی خود به اونا توجه داشته باشن. میوه ها بخشی خوشمزه و بسیار مهم از یه رژیم غذایی حساب می شن. میوه ها منبعی فوق العاده واسه فیبر، آنتی اکسیدان ها و بقیه مواد شیمیایی گیاهی هستن.

میوه تازه منبع خوبی واسه انرژی پایداره. میوه کامل شامل فیبر و دیگر مواد مغذیه که به بدن اجازه میده هر چی بیشتر احساس سیری رو تجربه کرده و با گذشت زمان به آرومی قند رو جذب کنه.

کدوم میوه ها بیشترین اندازه قند رو دارن؟

در میان میوه ها هم بعضی گزینه ها می تونن بهتر از بقیه باشن. از اونجایی که میوه های خشک شده و آبمیوها شامل سطوح بالاتر قند هستن، میوه کامل تازه کلا انتخاب بهتری حساب می شه. الان، خیلی از مردم جهان بیشتر از اندازه قند مصرف می کنن که موجب التهاب، زیاد شدن وزن، و بسیاری مشکلات سلامت دیگه می شه. اولویت بندی میوه های کم قند می تونه به کنترل مصرف قند کلی هم کمک کنه.

فهرست زیر کلا دامنه محتوای قند میوه ها رو نشون میده. با این وجود، اندازه قند موجود تو یه میوه می تونه با در نظر گرفتن شرایط رشد، گونه ها و رسیدگی خیلی فرق داشته باشه.

میوه هایی با کمترین محتوای قند

آووکادو

لیمو و لیمو ترش

ریواس

تمشک

شاه توت

کرنبری

میوه ها منبعی فوق العاده واسه فیبر و آنتی اکسیدانا هستن

میوه هایی با محتوای قند کم تا متوسط

توت فرنگی

ملون

پاپایا

هندوانه

هلو

شلیل

بلوبری

طالبی

نارگیل

سیب

گواو

زردآلو (تازه و نه خشک شده)

گریپ فروت

میوه هایی با محتوای قند متوسط تا زیاد

آلو

پرتقال

کیوی

گلابی

آناناس

میوه هایی با بیشترین محتوای قند

نارنگی

گیلاس

انگور

انار

انبه

انجیر

موز

لیچی

میوه خشک شده (مانند کشمش، زردآلو خشک شده، آلو)

.

منبع :gahar.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *