این میوه ها ضد ویروس اند | تغذیه سالم

بهتره به اطلاعات تغذیه ای بعضی میوه ها که در پاییز و زمستون بیشتر در دسترس هستن، نگاهی بندازین و خودتون رو ضد ویروس کنین.

امتیاز خبر: 18 از 100 تعداد رای دهندگان 31

روزنامه آرزو امروز: بهتره درفصل سرما خودتون رو تقویت کنین تا در مقابل بیماریا به خصوص سرماخوردگی و آنفلوآنزا مقاوم شید. البته بهتره به جای اینکه خودتون رو با خوردن مولتی ویتامین های صنعتی و تقویت کننده های شیمیایی تقویت کنین، سراغ میوه ها برید که همه نوع ویتامین و املاح معدنی لازم بدن تون رو داراس؛ فایده های درمانی میوه ها رو نباید دست کم گرفت.

 

بهتره به اطلاعات تغذیه ای بعضی میوه ها که در پاییز و زمستون بیشتر در دسترس هستن، نگاهی بندازین و خودتون رو ضد ویروس کنین!

 

 

این میوه ها ضد ویروس ان

سیب
ترش و شیرین، سبز و زرد و قرمز؛ هر کدامش عطر و بویی داره و درسته که مصرف روزانه یه عدد سیب مریضی رو از شما دور می کنه. این میوه پر از پروتئین، کلیسم، فسفر، آهن و شکلای جور واجور ویتامین های B۳، B۲، B۱، A و ویتامین C هستش.

 

واسه خوردن سیب بهتره بی خیال پوست کندنش شید که بیشتر ویتامینای اونو با پوستش دور خواهید ریخت!اگه شبا یه عدد سیب بخورین، نه فقط غذاتون بهتر و راحت تر هضم می شه، بلکه خواب شبونه بسیار آرومی رو هم تجربه می کنین.

 

کیوی
کیوی پر از ویتامین C هستش. مقدار پتاسیم اون از نظر وزنی تا حدی کمتر از موز است. هم اینکه دارای ویتامینای A، E، کلسیم، آهن و اسید فولیکه. کیوی دارای مقدار زیادی آنزیم حل کننده پتاسیم به نام پاپایینه که از نظر تجاری واسه نرم کردن گوشت هم خوبه؛ پس اگه غذایی پرگوشت و سنگین میل کردین، می تونین با خوردن یه عدد کیوی، هضم اونو واسه معده آسون تر کنین!

 

یادتون باشه کیوی مقدار زیادی اگزالات داره که این ماده باعث تشکیل سنگ در کلیه و کیسه صفرا می شه. پس اگه مستعد سنگ کلیه و سنگ صفرا هستین، بهتره چشم تون رو روی خواص این میوه ببندین!
نارنگی
این میوه به دلیل ویتامین A زیادی که داره، واسه پیشگیری از سرطان خوبه. البته نارنگی واسه افراد چاق و هم اینکه واسه کسائی که ترس از چاق شدن دارن، دوست خوبیه. هم اینکه در مواقع سرماخوردگی نباید از این میوه غافل شد که منبع غنی ویتامین C هستش و واسه کاهش تب می تونه به درد بخور باشه.
پرتقال
واسه استفاده بیشتر از مواد غذایی پرتقال بهتره که پوست زرد رنگش رو بگیرین و با پوست سفید و پرهای داخلش اونو بخورین چون مواد معدنی زیادی در پوست سفید اون هست که اثر اسید موجود در پرتقال رو خنثی می کنه .

 

پرتقال هرچند اسیدیه ولی خاصیت قلیایی به بدن میده و واسه کسائی که گوشت زیاد مصرف می کنن و بدنشون اسیدی شده، خوبه .از پرتقال واسه کم کردن وزن می تونین استفاده کنین .

 

طرز استفاده به این صورته که یه عدد پرتقال و ۳ عدد لیموترش رو پوست کنده و به قطعات کوچیک تقسیم کنین بعد اونو داخل دیگی ریخته و به اون نیم لیتر آب اضافه کنین و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشونین. بعد ۳ قاشق عسل به اون اضافه کرده و دوباره به مدت ۵ دقیقه بجوشونین و اونو صاف کنین. از این شربت ۳ فنجون در روز بخورین. تا وزن شما به عدد دلخواه برسه.
خرمالو
بدیش اینه این روزا به دلیل تغییر سبک زندگی افراد و عادات ناسالم غذایی، شکلای جور واجور مریضی ها زیاد شده. آدما به دلیل کم تحرکی، زیاده روی در مصرف گوشتای فرآوری شده و نخوردن میوه ها و سبزیجات دچار بیماریای کلیوی، کبدی و حتی نقرس می شن.

 

اگه خدای ناکرده شمام در میون این بیماران قرار دارین، خوردن خرمالو رو یادتون نره. البته خرمالو شامل مقدار زیادی پکتین (یکی از فیبرهای محلول در آب) هم هست که باعث کاهش چربی خون می شه. پس خوردن این میوه پر خاصیت رو یادتون نره.

 
موز
می دونستین موز یکی از قدیمی ترین گیاهان کشت شده در دنیا هستش؟! در واقع موز یه گیاه شبه درخته که می تونه به ارتفاع ۹ متر هم برسه. با مصرف یه موز متوسط ۱۱درصد نیاز روزانه افراد بزرگسال به پتاسیم تامین می شه.

 

یه موز در روز به بهتر شدن مشکلات عصبی و حتی فراموشی سالمندان کمک کرده و از یبوست پیشگیری می کنه؛ البته یادتون نره که به اندازه کافی آب بخورین.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه
  • میوه های ضد ویروس واسه آنفلوانزای مرگبار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *