این میوه ها را می توانید بعنوان یک وعده غذایی بخورید | تغذیه سالم

این میوه ها رو می تونین به عنوان یه وعده غذایی بخورین

این میوه ها رو می تونین به عنوان یه وعده غذایی بخورین 

تعداد زیادی از میوه ها هستن که می تونین به جای یه وعده خوراکی اونا رو استفاده کنین و از مواد مغذی اون حسابی بهره مند شید. میوه ها و سبزیجات دارای فایده های درمانی واسه بدن هستن، اما بعضی میوه ها فایده های درمانی و سلامتی بیشتری دارن و میشه از اونا به عنوان یه جفت و جور سازی کننده مواد مغذی لازم بدن استفاده کرد.

کارشناسان در نوین ترین پژوهشای خود خواص منحصربه فرد، شکلای جور واجور ویتامین های لازم، کم پیدا و مواد معدنی رو درمیوهای زیر شناسایی کردن و به افراد پیشنهاد می کنن واسه جفت و جور سازی انرژی لازم بدن از این میوه ها در رژیم خوراکی خود استفاده کنن.
هریک از این میوه ها به اندازه ای از دید مواد مغذی غنی هستن که میشه از اونا مثل یه وعده خوراکی سالم واسه تقویت و افزایش انر‍ژی بدن استفاده کرد

خواص موز واسه سلامتی
موز دارای سطح بالایی از پتاسیم هست و به تنظیم الکترولیت بدن کمک میکنه، از دیگه خواص موز تقویت اعصاب و افزایش حجم عضلات هست. این میوه غنی از شکلای جور واجور آنتی اکسیدان های لازم واسه بدن و فیبر هست.

خواص هلو واسه سلامتی
هلو هم یکی دیگه از میوه های بسیار مقوی و با خواص فراوون واسه تقویت بدن هست. هلو رو میشه به عنوان یه مکمل خوراکی بسیارمفید مصرف کرد، قند فروکتوز موجود در هلو می تونه انرژی مورد نیازبدن آدم رو به مدت زمان طولانی جفت و جور سازی کنه.

خواص آناناس واسه سلامتی
آناناس مخصوص مناطق استوایی هم دارای خاصیت ضد التهابی بسیار قوی هست و می تونه خطر دچار شدن به حمله قلبی و سکته مغزی رو در افراد کم کنه، همین طور دلیل افزایش قدرت باروری در زن و شوهر میشه.آناناس رو میشه به همراه تموم وعده های خوراکی مصرف کرده و از خواص اون بهره مند شد، مواد مغذی موجود در اون میتونه باعث تقویت بدن و پیش گیری از دچار شدن به شکلای جور واجور مریضیا شه.

خواص انگور واسه سلامتی
انگور هم شامل آنتی اکسیدانای بسیار خوب از جمله کورستین و رزوراترول هست و میتونه از دچار شدن به مریضیای قلبی و بالا رفتن کلسترول خون پیش گیری کنه.از جمله دیگر مواد مغذی در انگور میشه پتاسیم و آهن رو نام برد که مانع از گرفتگی عضلات و کم خونی می شن. کارشناسان بهترین انگور واسه مصرف رو انگورایی به رنگ بنفش یا قرمز میدونن که شامل مقادیر بالاتری آهن هست.

خواص کیوی واسه سلامتی
کیوی رو از فصل بهار میشه اونو مصرف کرد و دارای ویتامین C و E هست که هر دو واسه پیش گیری از دچار شدن به سرطان و افزایش قدرت بینایی خوب هستن. کیوی از حجم کم کالری و مقدار خیلی فیبر بهره مند هست و واسه آدمایی که رژیم خوراکی دارن یا میخوان وزن خود رو کم کنن، بسیار خوب هست.

خواص انبه واسه سلامتی
انبه میوه بسیار خوشمزه تابستونی که مورد علاقه بیشتر افراد هست و شامل درصد بالایی از ویتامین A واسه کمک به رشد استخوانا و تقویت سیستم ایمنی بدن هست.

خواص سیب واسه سلامتی
سیب هم از دیربازبه عنوان یه ماده خوراکی با خواص بسیارزیاد سرشناس بوده و دارای آنتی اکسیدانای لازم واسه حفظ سلامت بدن، پیش گیری از مرگ سلولای مغزی و دچار شدن به فراموشی، کم کننده فشار و کلسترول خون بالا، مراقبت از بدن و پیشگیری از دچار شدن به شکلای جور واجور سرطان ها مخصوصا سرطان روده بزرگ هست.

مصرف هرروز سیب میتونه دلیل تقویت دندون ها و پیشگیری از آسیب مشاهده اونا شه.از دیگر میوه های خوب واسه سلامت بدن که مصرف هر کدوم از اونا می تونه امتیازات درمانی زیادی داشته باشه میشه آب انار، گریپ فروت و پرتقال رو نام برد.

.

منبع : parsnaz.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *