این میوه ها را در اسفندماه مصرف کنید | رژیم غذایی

این میوه ها رو در اسفندماه استفاده کنین 

اسفندماه معمولا واسه همه مردم ایران پر از تلاش و هیاهو  است در این ماه ممکنه تایم کاری حتی به دو برابر هم برسه. زمستون امسال هم رو به پایانه. اما آخرین ماهش واسه ما ایرانیا یعنی تلاش و جنب و جوش زیاد. بهتره این ماه آخر ویتامین و مواد معدنی ای استفاده کنین تا با انرژی دوبرابر به استقبال بهار برید.

مصرف میوه ها و سبزیجات جزو بهترین و طبیعی ترین روش ها واسه افزایش انرژی و ویتامین بدنه. درادامه با میوه ها و سبزیجات مناسب این ماه بیشتر آشنا میشین.

کیوی

کیوی رو صبح و واسه صبحونه بخورین. چون بمب انرژیه. رنگ اون جلوه خوبی به سالاد میوه میده. این میوه بدنتون رو در برابر بیماریای زمستونی بیمه می کنه. چون پر از ویتامین C هستش. اندازه بالای ویتامین E موجود در دانه های ریز مشکی کیوی خواص آنتی اکسیدانی اونو بالا برده و با پیری سلولی مقابله می کنه.

گریپ فروت

گریپ فروت معروفیت زیادی در مورد گوشت زرد و صورتی داره.این میوه ترشه و تا حدودی تلخ. اما می تونین اونو با کمی شکر به عنوان پیش غذا یا دسر بخورین. این ماده غذایی طعم سالادها رو بهتر می کنه. یادتون باشه که گریپ فروت منبع ویتامین C هستش و فایده های درمانی داره. این ماده غذایی باعث کاهش اندازه کلسترول خون شده و سیستم ایمنی بدن

رو تقویت می کنه. البته اگه داروی خاصی مصرف می کنین در مصرف گریپ فروت احتیاط کنین. چون ممکنه تاثیر دارو رو نابود کنه. در این مورد بهتره اول نظر دکتر رو جویا شید.

شلغم شیرازی

سیب زمینی ترشی یا شلغم شیرازی از اون سبزیجاتیه که ظاهر خیلی زیبایی نداره اما واسه آدمایی که از دیابت رنج می برن، خوبه. چون شامل انسولینه که تاثیری روی قند خون نداره. شلغم شیرازی پر از منیزیم، کلسیم و پتاسیم و هم اینکه ویتامینای گروه B هستش.

کلما

بروکلی کم کالری (هر ۱۰۰ گرم کلم بروکلی فقط ۲۷ کالری داره) است اما تا دلتون بخواد فیبر داره. به خاطر همین هضم اون انرژی زیادی می خواد و باعث کاهش وزن می شه. علاوه بر این گل کلم هم فیبر زیاد و کالری کمی داره. مطمئنا مصرف زیاد این مواد غذایی واسه خیلیا سخته چون نفاخ هستن. اگه مصرف این کلما رو به صورت بخارپز شده و بدون روغن دوست ندارین می تونین اونا رو به صورت پوره در کنار غذا استفاده کنین.

ماش

ماش شامل خواص زیادیه. این ماده غذایی منبع خوب ویتامین C هستش و به دلیل دارا بودن ویتامین B۹ واسه مقابله با استرس موثره. چون این ویتامین روی دستگاه عصبی تاثیر میذاره. مصرف ماش هم اینکه به داشتن خوابی راحت تر کمک می کنه. ماش پر از فیبره و اینطوری به رفع یبوست و هم اینکه کنترل وزن کمک می کنه. چون به سرعت باعث سیری می شه و کالری کمی داره.

هویج فرنگی

هویج فرنگی یه جور هویج سفیده. کالری کمی داره، کمی شیرینه و در عین حال یه ماده غذایی سالم و به درد بخور حساب می شه. می تونین از این هویج واسه جفت و جور پوره یا گراتن استفاده کنین.هر ۱۰۰ گرم از این ماده غذایی ۷۰ کالری داره و پر از خواص آنتی اکسیدان است. پس به کاهش خطر دچار شدن به سرطان کمک می کنه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که کودکان به مصرف این نوع هویج اشتیاق بیشتری نشون میدن.

لیموترش

لیموترش قهرمون مرکباته. مصرف آب لیموترش تازه به صورت ناشتا باعث تصفیه و پاکسازی عمقی بدن شده و تموم سموم رو از جریان خون و کبد دفع می کنه. لیموترش تقویت کننده بدن بوده و خواص ضدویروسی داره. پس بیماریای زمستونی رو از شما دور می کنه. پیشنهاد می کنیم در خوردن غذا یا جفت و جور اونا به اندازه خیلی از لیموترش استفاده کنین.

تره فرنگی

  تره فرنگی مطمئنا یکی از معروف ترینای زمستانه. بخارپز کردن اون با سس سرکه و روغن زیتون یا به کار گیری اون در ترکیب سوپ با اسفناج و هویج واسه بدن خیلی خوبه. تره فرنگی پر از مواد معدنیه که سلامتی رو پیشرفت میدن. این سبزی پرخاصیت واسه کبد، کلیه ها و سلامت روحی خوبه و باعث خوش خلقی می شه.

.

منبع :gahar.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *