این میوه معجزه گر مرگ را به تاخیر می اندازد | سبزیجات

آشنایی با خواص آووکادو

مطالعه کارشناسان تغذیه کالیفرنیا نشون میده که آووکادو با کاهش وزن، احتمال دچار شدن به سرطان و بیماریای قلبی، علایم آرتروز و کلسترول و افزایش جذب مواد مغذی و سلامت چشم، به حفظ سلامتی و طول عمر کمک می کنه.

میوه آووکادو طی 15 سال گذشته به یه میوه محبوب، مخصوصا در آمریکا، تبدیل شده. الان در بیشتر رستورانای زنجیره ای، این میوه به صورت سالاد یا دسر و با ادویه های جورواجور سرو می شه.

آووکادو یه منبع غنی از پتاسیم و اسیدهای چرب امگا 3 و فیبرهای محلول و نامحلوله. کارشناسان تغذیه به دلایل زیر مصرف روزانه آووکادو رو پیشنهاد کردن:

علایم آرتروز رو برطرف می کنه
آووکادو یه میوه ضد التهابی و شامل فیتوسترولها، آنتی اکسیدان ها، کاروتینوئید و اسیدهای چرب امگا 3 هستش. آووکادو شامل ترکیباتی به نام ASUه که سنتز کلاژن رو زیاد می کنه و دلیل کاهش درد آرتروز و استئو آرتریت می شه.

به جذب بقیه مواد مغذی کمک می کنه
آووکادو دارای چربی غنیه که به جذب مواد غذایی دیگه از جمله ویتامینای محلول در چربی مانند A ، K، D و E کمک می کنه.

خطر دچار شدن به سرطان رو کم می کنه
تحقیقات انجام شده در سال 2007 میلادی نشون میده که ویژگیای آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در آووکادو، احتمال دچار شدن به سرطانای دهن، پوست و پروستات رو کم می کنه. هم اینکه ترکیبات موجود در آووکادو، مشکلات جانبی شیمی درمانی رو کم می کنه.

دلیل کاهش کلسترول می شه
آووکادو شامل ترکیباتی به نام beta-sitosterolه که دلیل کاهش چربی های بد LDL و افزایش چربی خوب HDL می شه.

سلامت چشم رو زیاد می کنه
یه اونس آووکادو شامل 81 میکروگرم زیزانتین و لوتئینه که هر دو ترکیب در چشم به عنوان آنتی اکسیدان عمل میکنن و در حفظ سلامت چشم تاثیردارن. مصرف آووکادو از بروز آب مروارید و نابودی ماکولا جلوگیری می کنه.

خواص آووکادو

بهترین دلایل واسه خوردن آووکادو
آووکادو پر از آنتی اکسیدان هاییه که با شکلای جور واجور مریضی ها مقابله می کنن.

آووکادو؛ سوپراستار میوه ها
آووکادو پر از آنتی اکسیدان هاییه که با شکلای جور واجور بیماریا مقابله می کنن. حتماً می گین این جور میوه ها مال از ما بهترانه و این روزا با قیمت سر به فلک کشیده اونا کی می تونه به آنتی اکسیدان و ویتامین فکر کنه؟ شاید حق با شما باشه. اما اگه می تونین به شکرانه عظمت الهی از تموم نعمت هاش استفاده کنین.

تک تک این نعمتا پرده ای از قدرت نا تموم پروردگاریه که با عشق واسه بندگانش خلق کرده تا از اونا «بخورند و بخورن و اسراف نکنن». آووکادو هم جزو همون نعمت هاییه که در عین خوشمزگی فواید عجیب زیادی واسه سلامت بدن داره. واسه آشنایی بیشتر با این میوه با ما همراه شید.

1- آووکادو واسه سلامت چشما
آووکادو منبع فوق العاده لوتئینه. این کاروتنوئید مانند یه آنتی اکسیدان عمل می کنه و از دچار شدن به بیماریای مربوط به چشم پیشگیری به عمل می آورد. این میوه سبز خوش رنگ هم اینکه شامل کاروتنوئیدهای دیگری مثل زئاگزانتین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن و هم اینکه ویتامین E هستش.

یه فنجون آووکادو، یه چهارم نیاز روزانه بدن به فولات یا همون اسید فولیک رو تأمین می کنه. این ویتامین خطر دچار شدن به ناهنجاریای مادرزادی جنین رو کم می کنه

از این گذشته آووکادو به شما کمک می کنه که کاروتنوئید میوه های دیگه رو بیشتر جذب کنین. مصرف مواد غذایی شامل کاروتنوئیدها مانند میوه و سبزیجات به همراه آووکادو (که پر از چربیای اشباع نشده مونوه) باعث می شه که بدن شما بیشترین اندازه این مواد مغذی رو جذب کنه. یه روش آسون واسه جذب بیشتر این مواد مغذی اینه که آووکادو رو به ترکیبات سالادتان اضافه کنین.

2- آووکادو و سلامت قلب

در حفظ سلامت قلب موثره
آووکادو با کم شدن کلسترول و سندرم متابولیک از بروز بیماریای قلبی، عروقی، سکته مغزی ، مریضی عروق کرونر و دیابت جلوگیری می کنه.

درسته که آووکادو پرکالری و پر از مواد چربه (در نصف یه عدد آووکادو 138 کالری و 14.1 گرم چربی هست) اما همین میوه پر از مواد مغذی و ترکیبات به درد بخور واسه قلبه. اگه می تونین به طور مرتب از این میوه بخورین و اگه نمی تونین بعضی وقتا واسه تنوع هم که شده از طعم و خاصیت این میوه استفاده کنین.

فولات موجود در آووکادو خطر سکته و دچار شدن به بیماریای قلبی رو کم می کنه. اگه شمام در خونواده تون سابقه بیماریای قلبی هست و یا اگه عوامل مریضی زایی مثل اضافه وزن دارین و یا سیگار می کشید آووکادو رو دریابید. این میوه می تونه قلب شما رو در سلامت نگه داره.

3- آووکادو کمک می کنه تا لاغرتر شید

دلیل کاهش وزن می شه
فیبر موجود در آووکادو دلیل احساس سیری دراز مدت می شه و اسیدهای چرب موجود در اون، مرکز سیری در مغز رو فعال می کنن.

اگه می خواید چند کیلویی کم کنین آووکادو در خدمت شماس. نصف آووکادو شامل 3٫4 گرم فیبرهای حلال و غیر حلاله. بدن به این فیبرها نیاز داره تا کارکرد سیستم گوارش بدن رو در شرایط مطلوبی نگه داره. علاوه بر این، فیبرهای حلال اجازه نمی دن که گلوسیدها با سرعت بالا جذب بدن شن. به خاطر همین باعث می شن که شما مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشین و به سراغ غذا خوردن نرید.

آووکادو هم اینکه شامل اسید اولئیکه. این اسیدهای چرب وظیفه فعال کردن بخشی از مغز رو رو دوش دارن که فرمون احساس سیری رو صادر می کنه. چربیای اشباع نشده مفیدی که شامل اسید اولئیک هستن در مقایسه با چربیای اشباع شده و چربیای ترانس موجود در مواد غذایی صنعتی احساس سیری بیشتری ایجاد می کنن. هر چی شما بیشتر احساس سیری داشته باشین طبیعتاً کمتر به طرف خوراکیای جور واجور گرایش پیدا می کنین و دریافت کالریای کمتر به لاغری و زیبایی اندام شما منجر می شه.

آووکادو منبع فوق العاده لوتئینه. این کاروتنوئید مانند یه آنتی اکسیدان عمل می کنه و از دچار شدن به بیماریای مربوط به چشم پیشگیری به عمل می آورد.

4- آووکادو باعث کنترل قند خون می شه

آووکادو پر از چربیای اشباع نشده مونو به درد بخوره و اجازه نمی ده بعد از خوردن غذا اندازه گلیسمی خون یهو بالا بره. داشتن یه رژیم غذایی پر از چربیای به درد بخور حتی می تونه حالت مقاومت به انسولین رو به هم بزنه. متأسفانه وضعیت مقاومت به انسولین باعث اثبات دراز مدت گلیسمی می شه که کم کم به دیابت منجر می شه. تلاش کنین به جای مالیدن کره های پرچرب روی نون یا به کار گیری سسای مایونز در ساندویچ هاتون از پوره آووکادو استفاده کنین.

5- آووکادو واسه خانمای باردار خوبه

یه فنجون آووکادو، یه چهارم نیاز روزانه بدن به فولات یا همون اسید فولیک رو تأمین می کنه. این ویتامین خطر دچار شدن به ناهنجاریای مادرزادی جنین رو کم می کنه. اگه باردارین و یا قصد بچه دار شدن دارین از این میوه بخورین تا بچه سالم به دنیا بیارین.

منبع : mscenter.ir- irna.ir

جمع آوری به وسیله بخش خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت سایت

  • مطالب در رابطه
  • پوست این میوه معجزه می کنه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *