این میوه مانع پرخوری می شود | سبزیجات

این خوردنی مقوی و سالم به کنترل اندازه قند خون در افراد دیابتی کمک می کنه.
کارشناسان تغذیه و سلامت در آمریکا اعلام داشتن: کودکانی که بیشتر از کشمش و انگور به عنوان میان وعده استفاده می کنن در طول روز تمایل کمتری به مصرف مواد خوراکی پرکالری دارن. طبق یافته های تحقیقات پزشکان آمریکایی، از طرف دیگه کودکانی که تمایل بیشتری به مصرف شکلات، چیپس و این جور مواد خوراکی دارن در طول روز بیشتر از مواد پرکالری استفاده می کنن.

در این مطالعه به 26 کودک 8 تا 11 ساله که از وزن مناسبی بهره مند بودن، کشمش، انگور، چیپس سیب زمینی و شکلات به عنوان میان وعده غذایی داده شد. پس از پایان آزمایشا مشخص شد که خوردن کشمش و انگور میل به پرخوری مخصوصا خوردن غذاهای چاق کننده رو کم می کنه.

قبل از این باور عمومی بر این بود که مصرف کشمش به دلیل دارا بودن قند و چسبیدن به دندون، باعث پوسیدگی دندون ها می شه اما پزشکان فکر می کنن این ماده خوراکی می تونه فواید پیشگیری کننده ای واسه پوسیدگیای دندانی داشته باشه چون که ممکنه شکلای جور واجور دیگر مواد مونده در میان دندونا رو پاکسازی کنه. هم اینکه کشمش مدت زمان زیادی روی دندونا نمی مونه که بتونه باعث ایجاد پوسیدگی شه.

بررسی جامعی روی 80 مطالعه هم نشون میده که مصرف کشمش ممکنه خطر دچار شدن به دیابت و مریضیای قلبی رو کم کنه. هم اینکه این خوردنی مقوی و سالم به کنترل اندازه قند خون در افراد دیابتی کمک می کنه و از نقش موثری در کاهش و کنترل وزن برخورداره.

منبع : isna.ir

جمع آوری سلامت اکاایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *