این نوع کدو را از یاد نبرید | سبزیجات

کدو حلوایی واسه درمان یرقان (زردی) ، ادرار آور و تب بر،درمان قولنج،تجدید قوای جسمی، رفع یبوست،رفع سرد درد،درمان خستگی اعصاب، براق و قشنگتر کردن صورت و بسیاری موارد دیگه خوبه.

کدوحلوایی جزو گیاهانی با طبع سرد و دارای املاح و ویتامینایی مانند سدیم، پتاسیم، فیبر، قند، پروتئین ، کلسیم، آهن، ویتامین D، ویتامین A و ویتامین B12ه.

مصرف کدوحلوایی می تونه تا حدی باعث کاهش قند خون شه. این سبزی، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابیه و تا حدی می تونه تب رو هم کم کنه و از دیگر خواص کدو حلوایی یا همون کدو زرد، خلط آور و مدر بودن اون هستش.

این گیاه به اندازه کمی می تونه مانند سیر باعث رقیق شدن خون شه. در طب سنتی و منابع علمی اومده روغن دانه بعضی شکلای جور واجور کدو تنبل ها هم واسه کاهش تورم پروستات موثره. معمولاً از روغن نوع خاصی از کدو حلوایی که مصرف دانه اون باعث کاهش تورم پروستات می شه، کپسولای نرم یا داروهایی با اشکال دیگه در صنعت جفت و جور و به صورت دارو روونه بازار می کنن. غیر از این داروی جفت و جور شده از روغن دانه کدو، بقیه خواص اون از راه مصرف خوراکی این گیاه به بدن می رسه.

ویتامین A موجود در کدو حلوایی واسه حفظ سلامت چشم ها و بهبود بینایی خوبه و هم اینکه به تقویت رشد استخوانا، سیستم ایمنی بدن و دستگاه تولیدمثلی کمک می کنه.

کدو تنبل شامل مقادیر زیادی ویتامین K است که حدود 40 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین رو تامین می کنه. این ویتامین هم واسه استخوانا و قلب خوبه.

هم اینکه، مصرف یه نوبت کدو تنبل 20 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C رو تامین می کنه که این ویتامین هم به نوبه خود واسه رشد و بازسازی بافتا در تموم اعضای بدن لازمه و در زمستون بدن رو در برابر بیماریای فصلی مقاوم تر می کنه.

کدو تنبل پر از آهن، پتاسیم و منیزیمه که تموم این املاح واسه بهبود سلامتی لازمن، مخصوصا منیزیم واسه حفظ کارکرد مطلوب عضلات حیاتیه. کدو تنبل یه منبع غنی از فیبر خوراکیه و تخمه کدو هم شامل مقادیر زیادی فیبره. به خاطر همین چاره خوبی واسه رفع یبوست است. البته در یبوستای به وجود اومده به وسیله سردی و تری دستگاه گوارش اینجور نیس.

کدو تنبل خوردنی خوشمزه و پرخاصیت مخصوص فصل زمستانه که به دلیل سرشار بودن از ویتامینای به درد بخور و لازم، انتخاب مناسبی واسه تامین انرژی و کمک به سلامت بدن در فصل سرما است.

در فصل زمستون میشه از کدو تنبل در طبخ غذاهای جور واجور مانند سوپ و شکلای جور واجور نونا و کیکا استفاده کرد و به دلیل دارا بودن فیبر زیاد چاره خوبی واسه رفع یبوسته.

حالا خوبیش اینه تا الان هیچ گونه سمیتی واسه کدو حلوایی گزارش نشده و تموم افراد در گروه های سنی و جنسی جور واجور می تونن به صورت متعادل از این گیاه پرخاصیت استفاده کنن.

بعضی افراد عادت دارن کدو حلوایی پخته شده رو با مقداری شهد شیرین که معمولاً ترکیبی از آب، شکر و گلاب یا هله، مصرف کنن. کلا، اندازه شیرینی بعضی از کدو حلواییا از شکلای جور واجور دیگرشون کمتره و خوردن کدوهای کم شیرین هم خیلی باب طبع مردم نیس. به خاطر همین هم اضافه کردن کمی شهد شیرین به کدو حلواییای کم شیرین، اشکالی نداره. البته حواستون باشه که این شهدهای شیرین، شامل کالری هستن و افراد گرفتار به اضافه وزن، چاقی ، بیماران دیابتی و اونایی که مشکلات متابولیک دارن باید در خوردن کدو حلوایی آغشته به شهد احتیاط کنن.

در آخر اینکه کدو حلوایی، دارای املاح، ویتامینا، آب و فیبره و از این رو مصرف اون در فصلایی که فت و فراوون در بازار هست، به تموم افراد پیشنهاد می شه

منبع : hidoctor.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *